Planering av Simfesten

Allmän info

Här hittar du allmän info

Vår vision är att skapa en minnesvärd upplevelse för simmare, ledare, funktionärer och publik! Vi förväntar oss över 1000 simmare från ca 100 föreningar, 300 ledare och minst 800 i publik varje dag. 

Tillsammans gör vi detta möjligt! 

Hålltider Sum-Sim, 50 m utomhus

Onsdag 10 juli:

Pass 1 – Start: 17:00 Insim: 12:00-16:35 (Finaler)

Torsdag 11 juli:

Pass 2 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Försök)

Pass 3 – Start: 16:00 Insim: 14:30-15:45 (Finaler)

Fredag 12 juli:

Pass 4 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Försök)

Pass 5 – Start: 16:00 Insim: 14:30-15:45 (Finaler)

Lördag 13 juli:

Pass 6 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Försök)

Pass 7 – Start: 16:00 Insim: 14:30-15:45 (Finaler)

Söndag 14 juli:

Pass 8 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Försök)

Pass 9 – Start: 16:00 Insim: 14:30-15:45 (Finaler)

 

Hålltider Sommarsim, 25 m inomhus

Torsdag 11 juli:

Pass 1 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Direktfinal)

Fredag:

Pass 2 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Direktfinal)

Lördag:

Pass 3 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Direktfinal)

Söndag:

Pass 4 – Start: 09:00 Insim: 07:30-08:45 (Direktfinal)

Tävlingsinformation

Biljetter

Har du någon du känner som vill komma och titta på tävlingarna så behöver dem köpa biljett. Biljetter köps via Tickster. Klicka här. 
Alla simmare, ledare, funktionärer och volontärer har fri entré. 

Värdskap & HLR utbildning

Det är dem mjuka värdena som höjer ett arrangemang, Vårt bemötande av våra gäster är viktigt för deras upplevelse. Vi möter alla vi träffar med ett Hej. Vi försöker också hjälpa dem efter bästa förmåga. 

Destination Sundsvall har en digital värdskapsutbildning och en destinationsutbildning som du kan gå genom att klicka här  (30 min)

 

HLR är en viktigt kunskap och du kan gå en digital utbildning genom att klicka här. (15 min) Det är kunskap som är bra att ha även i det vardagliga livet. 

Funktionärer & volontärer

Alla som är funktionärer och volontärer får en t-shirt och ett ackrediteringskort med nyckelband. Med ackrediteringskortet rör man sig fritt på arenan under alla tävlingsdagar. 
Om man inte har arbetspass, kan man titta på tävlingarna, dock får man inte uppta plats på läktaren om den är full. 

Har du möjlighet så hämta ut dina saker i tävlingsbyrån redan tisdag 9 juli kl. 19-21 så är det jättebra. 

Läs mer under rubriken Bemanning.  

Bemanning

Sundsvalls simsällskap funktionär tävling

Här hittar du info rörande bemanning!

Ansvariga: Anna-Lena Ekengren, Emma Duvskog och Therese Viksten

Bemanningschemat finns här nedan. Schemat kan ändras, då meddelas du via mail. 

Bemanningschema

I nedan fil finner du vilka arbetspass du är uppsatt på. Har du frågor om schemat som bassängfunktionär maila funktionar@sundsvalls-ss.se, övriga funktioner maila anna-lena.ekengren@sundsvalls-ss.se

Vissa pass är vita och behöver fortfarande bemannas. Har du möjlighet att ta något mer pass, eller vet någon som vill vara med maila: anna-lena.ekengren@sundsvalls-ss.se

Schemat kan komma att ändras, då meddelas ni av bemanningsgruppen. 
Sluttiderna är uppskattade tider, dessa kan ändras beroende på hur arrangemanget fortlöper. 

BEMANNINGSSCHEMA, klicka HÄR (uppdaterat 240706)

 Har du varit inloggad tidigare, ladda om sidan innan du klickar på schemat så du får den nya versionen. De ändringar som är gjorda sedan förra schemat har berörda fått information om via mail. Ni som nyanmält er har tillkommit i schemat. 

Schemat är en excelfil. Titta i de olika flikarna för olika områden. Lättast att se flikarna är på dator, kan vara svårare i mobilen. I sökfältet längst upp kan du skriva ditt namn, då kommer du att se alla fält där ditt namn står. 

Om du ser några felaktigheter kontakta: bassängfunktionärer therese.viksten@sundsvalls-ss.se, övriga funktioner anna-lena.ekengren@sundsvalls-ss.se

Bemanningsgruppen har lagt ner åtskilliga ideella timmar på schemat, så nu hjälps vi åt att få ihop allt på slutet.

Information gruppvis

           Här fylls på löpande med mer info till respektive grupp.  
            Se även under separata rubriksflikar. 

  • Bassängfunktionär Sum-Sim & Sommarsim, läs PM här
  • Tävlingsbyrå, entré
  • Runner, städ, dörrvakt, sjukvård 
 

X

  •  

X

  •  

X

  •  

Bygg och riv

Här hittar du info rörande arenan och bygg och rivteamet!

Ansvarig: Erik Lidén, Jennie Marklund

Arenan

Översiktsbild tävlingsområdet, klicka här

Utebadet, översikt tält mm. Klicka här

A-hallen, klicka här

Klubbtältplatser, klicka här

Bygg och rivtider

 
  • Utebadet: från söndag 7 juli kl. 12.00 
  • Inomhusbadet: från söndag 7 juli kl. 12.00 får vi rigga runt omkring bassängen, ej i bassängen. Det gör vi först onsdag 10 juli kl. 12.00
  • A-hallen: Måndag kl. 12.00
  • Rivning: 
  • Utebadet: Allt annat ska rivas söndag kväll. Tält och läktaren i mellanbassängen måste vara rivna måndag 15 juli kl. 12.00, helst tidigare.  
    Extra publikläktare måste vara riven måndag 15 juli kväll. 
  • Inomhusbassängen: från passets slut söndag 14 juli ca kl. 13.00, ska vara klart samma kväll. 
  • A-hallen: efter finalen söndag 14 juli, ska vara klar samma kväll. 
  •  

Utearenan (50 m bassäng

  • Tält byggs av Läktarproffs
  • Deltagarläktare byggs i halva mellanbassängen av ISAB, Ställningsbyggarna och Bergnäset. Vi hantlangar.
  • Förbundet kommer med tidtagningsplattor och scoreboard. 
  • Husvagnen används som sekretariat. 
  •  

Sporthallen

A-hallen i Sporthallen blir tävlingsbyrå, café, försäljningsyta och aktiviteter. 

Inomhusarenan (25 m bassäng)

  • Riggas som till vanlig tävling

  • Destination Sundsvall sätter upp 25 m vepa på läktaren
 

Ta med dig:

Oömma kläder både för att vara inne och ute.
Arbetshandskar om du har

Mat och café

Här hittar du info för mat och café

Ansvariga: Anna-Lena Ekengren & Sara Bjuhr

Platser

Café Sporthallen

Tillsammans med tävlingsbyrån så bedriver vi café i A-hallen. 

 

Tillredning

Tillredning av kaffe mm sker i konferensrum Skogen och i VIP rummet i Sporthallen. 

X

  •  

X

X

x

Ta med dig:

Stå vänliga skor. 
Mörka byxor eller kjol. 

Tävlingsbyrå

Här hittar du info för tävlingsbyrån & entré!

Ansvarig: Karin Henningsson

Plats

Tävlingsbyrån är i Sporthallen och har hand om allt infoflöde till föreningar och publik. 

Ni varvar med att vara i entrén och kontrollerar armband och ackrediteringskort. Ingen kommer in på arenan utan ackreditering eller biljett. 

 

Genomgång tisdag 9 juli

       Gruppen träffas tisdag 9 juli kl. 18.00 för genomgång av arbetsuppgifter.,               samling i tävlingsbyrån i Sporthallen. 

        Mellan kl. 19-21 på tisdag kan alla funktionärer hämta ut sina påsar.

Uppgifter för gruppen

  • Läs gärna igenom tävlings PM för båda tävlingarna, finns under allmän info. Ni kommer få en del frågor på det som står där. 
  • Ons-tors, (ev någon senare) välkomna och lämna ut klubbarnas påsar
  • passen till 21.00 är att kopiera heatlistor till funktionärer
  • scanna av, sätta entréband och sälja inträdesbiljetter
  • fungera lite som en turistbyrå, vara behjälplig vid frågor
  • vara sambandet mellan sekretariat o tävlingsledare 
  • sälja merch prylar

Ta med dig:

Sköna skor att stå i. 
Mörka byxor eller kjol. 
Kläder för att kunna vara både inne och ute. Ta med sådant så att du kan ha under funktionärs t-shirt om det blir kallt.